sobota 2. listopadu 2013

Peru - linie Nazca

trapezoidy

astronaut

Let nad planinou Nazca byl pro mě jeden z "nejotřesnějších" zážitků v Peru vůbec :-) Zjistili jsme, že poletíme pidi cesnou, které dveře držely jen na heslo a pilot je otvíral a zavíral jedním kopem. Po pár minutách ve vzduchu se mi udělalo nesmírně špatně, jak se letadélko houpalo a naklánělo ze strany na stranu. Naštěstí jsem obsah žaludku udržela, ne tak chudák náš spolucestovatel,
kterému pohled na mne rozhoupal jeho žaludek. Dostala jsem od pilota čpavek na vatě a pár minut si obrazce pode mnou opravdu užívala - díky zfetovanému stavu :-) No do cesny už nikdy nesednu...leda v Nepálu a Tibetu :-)

A co to vlastně ty linie Nazca jsou? Nikdo neví. Na náhorní plošině se nachází více než 300 obrazců, tvořených světlými liniemi, vzniklými odstraněním tmavšího vulkanického povrchu. Jsou tak velké, že jsou viditelné jen z výšky, proto byly objeveny až po vynálezu letadla... :) a to už dva přeťala do té doby vystavená část dálnice.
Existuje řada teorií o jejich původu a vzniku. Asi s nejslavnější přišel (díky jeho knize a pak i filmu Vzpomínky na budoucnost) Däniken, jedná se prý o přistávací plochy pro mimozemšťany.  Německá geografka Maria Reiche si myslí, že se jedná o astronomický kalendář.

Kdo ví...
strom a ruce
mono - opice

kondor
...a po strašném zážitku s cesnou jsem si udělala radost aspoň s beatlem, který ke mně ladil i barvou :)

1 komentář: