sobota 10. prosince 2022

USA 2022 - Boston I. - ubytování Revere Hotel, Boston Common, Boston Public Garden

V pátek 22. 7. nás čekal přejezd z Rhode Island do Bostonu, který byl posledním místem pobytu na naší americké cestě. Cesta byla trochu šílená, ono řídit v Bostonu je opravdu intenzivní zážitek. Vlastně už jen dostat se do Bostonu bylo o nervy. Udělali jsme si zastávku v Providence, což je hlavní město Rhode Island. Zaparkovali jsme na hlídaném parkovišti a chtěli jsme si projít centrum. Ale necítili jsme se ani trochu bezpečně, všude špína a hodně divných lidí, že jsme si nakonec dali jen kávu na AMTRAK nádraží a rozhodli jsme se odjet do Bostonu dříve. Hotel jsme vybírali tentokrát nejen podle umístění a ceny, ale roli hrálo i to, že autopůjčovna Hertz, z které jsme měli půjčené auto, měla pobočku jen pár desítek metrů od něj, tak jsme nemuseli řešit, jak se po vrácení auta dostaneme i s kufry na hotel. Vzhledem k tomu, že Boston má metro (tady mu říkají Charlie), tak jsme auto vraceli hned po příjezdu do města a zbytek pobytu jsme využívali hromadnou dopravu. Koupili jsme si týdenní permanentku na metro a hodně taky chodili pěšky. Ubytováni jsme byli v hotelu Revere Boston Common v Divadelní čtvrti, asi dvě minuty chůze od parku Boston Common. Pokoj jsme měli v 18. patře, a dokonce s balkónem. K tomu opravdu velká vana a lednička, což byl příjemný bonus, protože v recenzích si hodně lidé stěžovali na to, že by se na pokoji hodila lednička, která ovšem nebyla v popisu vybavení pokoje. :)  Překvapilo nás, že je Boston po všech stránkách mnohem dražší než New York. To nebylo ale všechno. Nemilé překvapení pro Štěpána bylo, že tento hotel se absolutně nechoval fair ke svým zákazníkům. Dvakrát mu strhli celou částku za pobyt, jednou při příjezdu + nějakou jistinu a pak totéž při odjezdu. A neměli se vůbec k tomu, aby neoprávněně inkasované peníze vrátili, Štěpán jim nakonec musel už hrozit právníkem. Nakonec to zpět poslali až po týdnech. Ještěže to byla naše poslední velká zastávka na cestě, stát se to na začátku, neměli bychom dost peněz na kartách pro hotelové platby. Takže bohužel ve výsledku hotel doporučit nemůžeme, i když během pobytu se nám tam líbilo.

Providence

výhled z pokoje

Něco málo informací z historie z netu (idnes, novinky, wikipedie...): Boston je hlavním městem Massachusetts a leží u ústí řeky Charles, která tvoří jeho severní hranici a odděluje Boston od Cambridge. Původně malá plocha poloostrova, kde stálo historické město, se do roku 1900 ztrojnásobila zavážením močálů a mělčin a město se rozšířilo. Město bylo založeno 17. září 1630 puritány z Anglie. Své jméno dostalo podle města Boston v hrabství Lincolnshire, odkud několik prominentních prvních kolonistů pocházelo. Sehrálo důležitou roli v boji o nezávislost. Bostonští obyvatelé odmítali poslušnost Anglii a placení daní. Poté, co Anglie vyslala čtyři tisíce vojáků, situace eskalovala 5. března 1770 tzv. Bostonským masakrem. Symbolem odporu bylo i tzv. Bostonské pití čaje, kdy povstalci 16. prosince 1773 naházeli kompletní náklad čaje do moře. Anglie reagovala uzavřením přístavu a zbavením kolonie Massachusetts samosprávy. Nakonec 4. července 1776 došlo k podepsání Deklarace nezávislosti a založení konfederace 13 kolonií. Původně anglické obyvatelstvo doplnili nejprve Irové a Italové, později imigranti z celého světa. Město se stalo velkým uzlem husté železniční sítě, vznikly zde první mrakodrapy a roku 1897 zde zahájilo provoz první metro v USA. Bostonu se přezdívá „Atény Ameriky“ pro vysokou vzdělanost obyvatelstva a množství vzdělávacích a výzkumných institucí.

Při vstupu do parku má sochu Edgar Allan Poe a jeho Havran 😊

Doslova pár metrů od hotelu byly dva parky, Boston Public Garden a nejstarší park Ameriky, Boston Common, který vznikl již v roce 1634 a v té době fungoval jako polní tábor Britů. Začíná tu i legendární Cesta svobody. V parku byly i vstupy do metra, což bylo příjemným objevem  na místě. Boston Public Garden je součástí tzv. Emerald Necklace (smaragdový náhrdelník), což je vlastně řetěz parků a kanálů ve tvaru písmene U. My jsme sem chodili každý den ráno a užívali si, že ještě není vedro k zalknutí, protože prvních pár dní nás tady zastihla největší vlna veder v USA, teploty ve stínu byly hodně přes 40 stupňů a k tomu vražedná vlhkost. Dost nám to pobyt znepříjemnilo a museli jsme hodně omezovat odpolední program, protože se to nedalo zvládat. Já jsem dokonce jeden den odpoledne zkolabovala z vedra a totálně odpadla. Ráno to ale bylo ještě snesitelné. V parku je malá laguna, po které se prohánějí šlapací labutě, které si tu můžete pronajmout.

Začátek Cesty svobody

Nachází se zde i velmi populární sochy kachniček, které byly inspirovány knížkou Make Way for Ducklings. Tu napsal a ilustroval Robert McCloskey. Kniha vypráví příběh o páru divokých kachen, ty chovají své potomstvo kachňat na ostrově v laguně v Boston Public Garden. :)