neděle 31. srpna 2014

Taipei - horké prameny Beitou

Čtvrť Beitou se nachází na předměstí Taipei a je známá především díky horkým pramenům a lázním. Geotermální aktivita sopečného pohoří Datun (Jangminšan) se soustřeďuje v úzkém pruhu, který probíhá celým pohořím a který začíná právě na úpatí Jangminšan v Beitou. Pekelné údolí je vlastně prastarým sopečným kráterem - termální voda dosahující téměř bodu varu v něm vytvořila celé jezero. Ve vodě je kromě radia a dalších prvků rozpuštěna především zelená síra, která dodává jezeru charakteristickou barvu... Je tu termální koupaliště, muzeum místního lázeňství, muzeum kultury původních obyvatel Taiwanu a termální sirné jezero.


cestou jsem ulovila brouka - mám ho tedy i z Taiwanu :))



























1 komentář:

  1. Teda tam to musí být fakt moc krásné. Skoro mě to láká zařídit si cestovní pojištění a vyrazit na ještě jednu dovolenou. A to jsme se s manželkou předevčírem vrátili z Tenerife, tak by člověk řekl, že má těch dovolených docela dost. Ale kdepak, já jsem povahou cestoval, takže mě to pořád táhne ven. :)

    OdpovědětVymazat