středa 8. srpna 2018

Pacific Coast Highway II.- Carmel, Monterey, San Francisco, LA

Carmel -By-The-Sea
Malé městečko na pobřeží oceánu. Klasicky jsme sem vyrazili hned po snídani, takže nic ještě nebylo otevřeno, ale tady to nebylo na škodu. Prohlédli jsme si misii z venku, trochu se toulali uličkami a prohlíželi si krásné domky a pak se prošli po pláži, která nebyla turisticky zaměřená. Navíc vlny byly opravdu ohromné, byla i varování, že se nemá do vody chodit.

Španělská misie Carmel Mission byla založena v roce 1770 páterem Serrou. Misie byly zakládány vždy u pobřeží nového a neprobádaného kontinentu, na vzdálenost dojezdu koněm od rána do večera. :)

Panuje tu klidná a ospalá atmosféra, krásné domečky a rozbouřený oceán. :)

Další naše zastávka byla v městečku Monterey, které bylo za vlády Španělů a Mexičanů velké živé přístavní město a taky hlavní město Kalifornie. Dochovala se v něm spousta starých domů v koloniálním stylu.

Zaparkovali jsme u parkovacích hodin (poprvé v USA/ 2 dolary na hodinu) a prošli jsme si Cannery Row, které leží přímo u moře. V 1. polovině 20. století zde byla obrovská konzervárna na zpracování sardinek, o které se ve své knize zmiňuje i spisovatel Steinbeck v románu Na plechárně. Opuštěné tovární budovy byly v sedmdesátých letech znovu otevřeny jako nákupní střediska a restaurace. A nachází se zde slavné akvárium, tam jsme ale nešli, přece jen jsme byli v Osace a tohle akvárko asi hned tak nějaké nepřekoná.

Starbucks

Pak už nám zbývala jen cesta zpět do San Francisca, kde jsme měli ještě volné odpoledne a zamluvený nocleh, další den jsme vrátili na letišti auto, přeletěli jsme do Los Angeles a odtud pak následující den zpět do Evropy.

krásná červená stodola

Stihli jsme ještě zajet na vyhlídku  Twin Peaks, odkud je úchvatný výhled na celé San Francisco.

Golden Gate Bridge v mlze opět

trochu foukalo

Poslední noc v SF - Coventry Inn na Lombard Street

náš pokoj

naše oblíbená japonská restaurace

Ghirardelli Square – bývalá továrna na čokoládu, z kterého vzniklo  obchodní centrum.
Firma Ghirardelli Chocolate Company je již přes 160 let jedním z nejznámějších amerických výrobců čokolády.

A poslední procházka po přístavu a večeře...

tuna poke jako předkrm

sashimi

Okame udon

psí toaleta na letišti v San Franciscu :)

Poslední přespání v Los Angeles v hotelu kousek od letiště. Byl moc pěkný, naproti bylo několik restaurací, tak jsme si ještě zahřešili. :)

Umami Burger

Let do Evropy měl hodinové zpoždění, Austrian tentokrát na palubu nasadil letušky, které svou práci nenáviděly +  většinu 12 hodinového letu byly turbulence. V letadle jsme celkově strávili skoro  14 hodin, byly nějaké problémy před vzletem. Po přistání jsme si vyzvedli auto a pak nás ještě čekalo pět hodin Vídeň - Ostrava...dálnice nezklamala, tradičně jsme popojížděli v kolonách. Kalifornie byla skvělá zkušenost, ale příští rok naše kroky budou směřovat asi zase do Asie :)